Polski
Gamereactor
artykuły
Final Fantasy VII: Remake Intergrade

Final Fantasy VII: Remake Intergrade - przesiadka z PS4 na PS5

Wracamy do Midgaru na PlayStation 5, aby porównać nową wersję z „oryginałem" z PS4. Czy Cloud i spółka prezentują się jeszcze lepiej?

HQ

Dziś premiera Final Fantasy VII: Remake Intergrade na PlayStation 5. Square Enix chce zachęcić fanów do ponownego odwiedzenia Midgaru (i zaprosić grupę nowicjuszy, którzy wcześniej tego nie zrobili) w nowej wersji gry, która poprawia prawie każdy aspekt oryginału. Poza tym ulepszony tytuł zawiera zupełnie nową historię w postaci Episode Intermission, którego główną bohaterką jest Yuffie. To wystarczająca wymówka, by ponownie chwycić za Buster Sword, nieprawdaż?

Cóż, chociaż miała to być pełna recenzja wszystkiego, co nowe w grze, niestety nie dostaliśmy jeszcze dostępu do historii ninja z Wutai, więc na szczegółowe wrażenia będziecie musieli poczekać trochę dłużej. Przygotowaliśmy jednak bardzo świadomą opinię o tym, jak zmienił się Final Fantasy VII: Remake podczas przeskoku z PS4 na PS5.

Od PS4 do PS5: Jak zauważalne są w FFVII:R zmiany wprowadzone przez nową generację?

Przede wszystkim potraktujcie to jako swego rodzaju samouczek dla tych, którzy już grali w oryginał na PlayStation 4, a którzy chcą przenieść swoją zapisaną grę. Po ostatniej aktualizacji Square Enix wdrożyło nowe narzędzie, które pozwala przenieść zapisane pliki do chmury, aby były dostępne do zaimportowania do pustych slotów na FFVII:R - Intergrade po aktualizacji do PS5. To bezpłatna aktualizacja dla tych, którzy kupili tytuł na PS4, ale nie dla tych, którzy pobrali go przez PS Plus kilka miesięcy temu.

Choć na papierze brzmi to dobrze, w praktyce jest uciążliwe. Nie ma ograniczeń co do liczby save'ów, które da się przenieść, ale jednocześnie można zabrać tylko jeden slot z PS4 na PS5. Oznacza to, że proces przenoszenia będzie przebiegał następująco:

To jest reklama:

  • Uruchom remake FFVII na PlayStation 4.

  • Przejdź do funkcji przesyłania plików gry.

  • Wybierz konkretny slot, który chcesz przenieść, a następnie „Prześlij zapisane dane".

  • Zamknij grę.

  • Otwórz remake FFVII na swoim PlayStation 5 (Intergrade).

  • "Pobierz zapisane dane".

  • </ol>

    Pro tip? Zalecamy przeniesienie pełnego zapisu po ukończeniu gry, ponieważ po zobaczeniu napisów końcowych można swobodnie wybrać rozdział.

    Wróćmy teraz do większego punktu: czy jest jakaś różnica, gdy porównać Intergrade na PS5 z oryginalnym Final Fantasy VII: Remake na PS4?

    To jest reklama:

    Brak ekranów ładowania, więcej ustawień graficznych

    Tak, jest kilka różnic, z których loadingi są najbardziej oczywiste. Zostały drastycznie skrócone. To, co na PS5 zajmuje teraz około 3-5 sekund, zajęło około 30-60 sekund na PS4. Rady, które wyskakiwały na ekranach ładowania? Nie ma czasu na czytanie ich w wersji Intergrade.

    Final Fantasy VII: Remake Intergrade

    Kolejną nową funkcją nowej generacji są ustawienia jakości graficznej. Bawiliśmy się cały czas grając w trybie wydajności, aby zobaczyć, jak to jest kontrolować Clouda i resztę przy 60 klatkach na sekundę. Mimo że istnieje tryb jakości, podnoszący rozdzielczość do 4K i zmniejszający o połowę liczbę klatek na sekundę, uwierzcie nam, gdy mówimy, że nie będziecie chcieli wracać do 30 fps, gdy posmakujecie 60 fps. Dodatkowa gładkość fantastycznie pasuje do ARPG.

    Final Fantasy VII: Remake IntergradeFinal Fantasy VII: Remake Intergrade
    Final Fantasy VII: Remake IntergradeFinal Fantasy VII: Remake Intergrade

    Więcej szczegółów, nowe oświetlenie, ładniejsze widoki w Midgarze...

    Są też inne dodatki, jeśli chodzi o oświetlenie, ilość detali w obiektach, a przede wszystkim tekstury postaci, broni i otoczenia. Niesławne drzwi do mieszkania Clouda? Już nie wyglądają jak rozmazany bałagan. Widoki na slumsy Midgaru w drodze do drugiego reaktora? Cóż, to wciąż płaska tekstura, ale teraz jest znacznie lepiej, hmm, zintegrowana, z ładniejszym efektem 3D.

    Square Enix usunęło również część statycznego oświetlenia na rzecz bardziej naturalnego wykończenia z dodatkowymi źródłami dynamicznego oświetlenia. Prawdą jest, że w trakcie tego procesu niektóre wiązki światła, które wcześniej dodawały kinowego charakteru, są tracone, ale w zamian wiele dodanych odbić pojawia się teraz w materiałach metalicznych i szklanych.

    Warto wspomnieć o zmianie, która wzmacnia atmosferę Midgaru. Przytłaczające wrażenie tego miejsca, z jego tajemniczym, a nawet upiornym stylem w otoczeniu reaktorów, dzięki przepływowi Mako, jest teraz podkreślone nowym efektem mgły i dodatkowymi światłami wolumetrycznymi. Na początku nie byliśmy przekonani do tych poprawek, ale efekt końcowy jest wyraźnie lepszy.

    Na koniec powiedzielibyśmy, że na PS4 istniały pewne sekwencje, które zostały wstępnie wyrenderowane w silniku, aby zaoszczędzić trochę zasobów w czasie rzeczywistym i zmniejszyć stres, gdy na ekranie pojawiło się wiele elementów. W Intergrade na PS5 wyraźnie widać, że te sekwencje są rysowane w locie, biorąc pod uwagę, że dostosowują one swoją liczbę klatek na sekundę w zależności od wybranych ustawień graficznych. Uświadomił nam to pewien moment z pewną postacią z przeszłości pod koniec przygody.

    Aby cieszyć się ulepszoną grafiką, Intergrade wprowadza nowy tryb fotograficzny, w którym można bawić się filtrami, zoomem, kątami lub wartościami ekspozycji, nawet jeśli jest dość ograniczony, jeśli chodzi o poruszanie kamerą.

    Final Fantasy VII: Remake IntergradeFinal Fantasy VII: Remake Intergrade
    Final Fantasy VII: Remake IntergradeFinal Fantasy VII: Remake Intergrade

    ...które nie wykorzystują pełnego potencjału sprzętu.

    To, czego nam brakuje, to lepsze wykorzystanie DualSense'a. Nie ma dotykowego sprzężenia zwrotnego, nie ma napięcia na spustach, poza kilkoma okazjami. Czuliśmy to podczas sekcji motocyklowych na początku i na końcu gry. Wtedy triggery L2 i R2 wykazują pewien opór, a kontroler reaguje inaczej, ale jest to dalekie od tego, co widzieliśmy w innych grach na PS5. Szkoda, bo chcielibyśmy poczuć to w naszych rękach, ale zobaczymy, czy Episode Intermission pokaże lepszą implementację.

    Final Fantasy VII: Remake IntergradeFinal Fantasy VII: Remake Intergrade
    Final Fantasy VII: Remake IntergradeFinal Fantasy VII: Remake Intergrade

    Tu i tam obiecano trochę dodatkowej zawartości, kilka dodatkowych walk, ale do tej pory nie byliśmy w stanie ich znaleźć. Będziemy nadal odkrywać Midgar, aby móc powiedzieć więcej o jego kuszących sekretach i bitwach.

    Podsumowując, FFVII Remake Intergrade jest dość prostą adaptacją do nowej generacji. Chcielibyśmy zobaczyć więcej nowych elementów i integracji z kontrolerem DualSense. Ale przynajmniej płynność 60 klatek na sekundę oraz poprawki graficzne i ulepszenia sprawiają, że jest to najlepsza jak dotąd wersja tej gry.

    Final Fantasy VII: Remake IntergradeFinal Fantasy VII: Remake Intergrade
    Final Fantasy VII: Remake Intergrade

    Powiązane teksty



    Wczytywanie następnej zawartości