Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Forza Horizon 5

Forza Horizon 5: pięć wniosków z pierwszych dwóch godzin

Testowaliśmy wersję zapoznawczą FH5 na Xbox Series X na miesiąc przed globalnym „bienvenidos a México".

HQ

Microsoft pozwolił nam rozpocząć nową grę na wersji zapoznawczej Forzy Horizon 5, co oznaczało, że mogliśmy grać przez kilka godzin w zawartość, która mimo że nie jest ostatecznym stanem, będzie wyglądać i działać podobnie, gdy publiczne premiery na Xbox Series, One i PC uruchomią się 9 listopada.

Oznaczało to również, że nie była to ograniczona część do celów podglądu, ale raczej standardowa nowa gra, która kończy się po odblokowaniu pierwszego domu. Innymi słowy, pozwalało nam to swobodnie grać, jeździć po całkowicie odblokowanym, otwartym świecie Meksyku i wybierać dowolne wydarzenia z wczesnej fazy gry, które chcieliśmy wypróbować jako następne.

Biorąc pod uwagę kontekst, oto pięć aspektów, o których chcieliśmy Wam opowiedzieć, przygotowując się do pełnej recenzji Forzy Horizon 5 w nadchodzących tygodniach.

1. Najbardziej spektakularna gra nowej generacji do tej pory

To jest po prostu tak oczywiste, że musi być pierwsze. Już z poziomu ekranu tytułowego, którego jeszcze nie możemy pokazać, gra pokazuje jedne z najpiękniejszych naturalnych środowisk, jakie kiedykolwiek widzieliśmy w grze wideo. To takie proste. Następnie, w ruchu, przejeżdżając przez nie, zapewnia oszałamiające chwile, w których krajobrazy i samochody łączą się na różne sposoby. Wprowadzone na rynek publiczne wydanie pierwszego napędu (wideo poniżej) zepsuło niespodziankę większości fanów, ale to, co nastąpi później, nie nadepnie na hamulec.

To jest reklama:
HQ

Mimo że pokazuje on korzenie starszego silnika, fani, którzy ostatnio grali w Forzę Horizon 4 i 3, od razu zauważą różnicę. Jest bardziej teksturowany, lepiej oświetlony, z niesamowitymi refleksami (słońce na samochodach, samochody na mokrej nawierzchni) i bardziej zaawansowanymi efektami cząsteczkowymi dla kurzu, piasku, dymu lub wody. Nie tylko to, ale budynki wyglądają o wiele bardziej szczegółowo, nawet gdy biegniesz między nimi, a nie jak kartonowe, a nowe techniki rozmycia poprawiają poczucie prędkości, na przykład podczas przechodzenia przez ogrodzone mosty lub drogi. Aha, a odległość rysowania jest niewiarygodna, co pozwala na zapierające dech w piersiach strzały, gdy następuje nagły, nieoczekiwany skok.

Ta gra jest tak piękna, że ​​chcieliśmy zatrzymać nagrywanie rozgrywki 4K, aby móc cieszyć się nią z włączonym HDR i dźwiękiem przestrzennym.

To jest reklama:

2. Bardzo podobne doświadczenie

Pod wspaniałą grafiką kryje się bardzo podobne doświadczenie Forza Horizon, na dobre lub na złe. Oznacza to bardzo podobną obsługę, czynności i ogólne odczucia. Nowy system postępów opiera się na „wyróżnieniach", rodzajach wyzwań, które pozwalają odblokować więcej rzeczy do zrobienia, ale rdzeń jest taki sam i poczujesz się jak w domu, jeśli już kochałeś FH4. Jednak, jak zobaczymy w ostatecznej wersji, oznacza to również prawie takie same zachowania AI w wyścigach, a jeśli nie znajdziemy nieoczekiwanych technik jazdy przez procesor na dłuższą metę, same wyścigi mogą stać się nudniejsze szybciej, bez względu na to, jak zróżnicowane są drogi.

Powróciły też niezbyt sympatyczne awatary i postacie, chociaż tym razem twój jest dość konfigurowalny. Lub ten sam system powtórek, którego ewolucję chcielibyśmy zobaczyć, biorąc pod uwagę nowe możliwości graficzne.

3. Ciekawe dodatki

Biorąc to pod uwagę, jest to również bardzo aktywna i dynamiczna gra od samego początku. Poza tą zadziwiającą początkową jazdą, czuje się świeżo w sposobie, w jaki wprowadza nowe samochody do kampanii, na przykład kiedy otrzymaliśmy japońską piękność, Toyota GR Supra 2021 (dlaczego w kolorze szarym, a nie żółtym?). Chce zobaczyć też więcej szaleństwa, jeśli chodzi o sytuacje, których można doświadczyć podczas wydarzeń, a zwłaszcza wystaw.

To trudne, gdy już wpadli na różnego rodzaju szalone pomysły na cztery gry, ale w ciągu pierwszych dwóch godzin udało nam się zobaczyć na przykład pierwszą pokazową imprezę „On a Wing and Prayer", w Teotihuacan. Ścigaliśmy się z samolotem transportowym - nic nowego w serii - i byliśmy na czwartym miejscu w połowie wyścigu, zdając sobie sprawę, że nagle nasi trzej rywale, którzy pozostali jako pływające kropki w samolocie na mapie byli motocyklistami skaczącymi z samolotu, by rzucić nam wyzwanie na ostatni etap... dopóki nie pozbyli się kół do samych wingsuitów, aż do mety. Takich zapadających w pamięć scenografii oczekujemy od Forzy Horizon.

4. Powiedz „ser"

Kolejnym świeżym pomysłem była misja fotograficzna „Horizon Promo". Nie musieliśmy pokonywać rywala, chodziło o podjechanie pod oko burzy piaskowej za kierownicą starego dobrego Jeepa, by potem zrobić ładne zdjęcie obok ruiny pomnika. Zadanie było inne, ale czasy ładowania, a zwłaszcza powrotu z trybu fotograficznego, były naprawdę długie i spodziewaliśmy się czegoś przeciwnego, biorąc pod uwagę szybszą pamięć SSD. Mówimy o 50 i 82 sekundach na wyjście z trybu, co brzmi bardziej jak problem, który należy naprawić, a przynajmniej mamy taką nadzieję. W innych miejscach czas ładowania samej gry został znacznie poprawiony pomimo dodanego obciążenia graficznego.

5. 599 dróg

Przez ostatnie 20 minut naszego podglądu postanowiliśmy przejechać z jednego końca na drugi „największego otwartego świata Forzy Horizon", a ten naprawdę robi wrażenie. Różne biomy, miejsca, pogoda zależna od pory roku... to wszystko dodaje niezrównanego realizmu i różnorodności, a my czuliśmy, że natura jest bardziej obecna na drogach i wokół nich. Nawiasem mówiąc, te drogi są bardziej zatłoczone, dodatkowy ruch sprawia, że ​​niektóre wycieczki lub improwizowane pojedynki są jeszcze trudniejsze. Na szczęście wracamy na właściwą ścieżkę, za Australią i Wielką Brytanią.

Na razie wydaje się, że spektakl i różnorodność samego Meksyku poniosą ciężar uczynienia Forzy nowej generacji większą i być może lepszą, nawet jeśli po raz kolejny jest nieco inna. Ale spodziewamy się, że będziemy jeździć jeszcze przez wiele godzin, aby za kilka tygodni wydać pełny werdykt.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości