Polski
Gamereactor
artykuły
It Takes Two

GOTY 2021: #6 - It Takes Two

Ten tytuł dostępny tylko w trybie współpracy był wielkim zwycięzcą tegorocznej gali The Game Awards.

HQ

It Takes Two studia Hazelight wygrało tytuł Gry Roku podczas tegorocznej gali The Game Awards, pokonując takie produkcje jak Returnal, Psychonauts 2 czy Forza Horizon 5. Widok, jak niewielka gra niezależna miażdży flagowe tytuły Sony i Microsoftu, może być zaskakujący. Mimo to jest godna tej upragnionej nagrody ze względu na odświeżająco unikatową rozgrywkę w trybie współpracy. Opublikowana przez EA gra jest dostępna wyłącznie w trybie kooperacji, a podróż każdego gracza ma inny zestaw przeszkód do pokonania. To nie jest pierwsza gra Hazelight tylko w trybie współpracy, ale z pewnością jest najlepsza.

Przede wszystkim musimy porozmawiać o doskonałej konfiguracji gry. It Takes Two jest opisywany jako rom-com, czyli gatunek, którego nie widzieliśmy nigdy wcześniej w platformówce. Tutaj rodzice Cody i May są na skraju separacji i wykonują trudny telefon, aby przekazać wiadomość swojej małej córce. Ze łzami w oczach ich córka wycofuje się do swojego pokoju, gdzie życzy sobie, aby rodzice rozwiązali ich problemy. Co zaskakujące, po tym para przekształca się w dwie lalki i musi odłożyć na bok różnice, aby powrócić do swoich ludzkich postaci. Główna fabuła jest zarówno przygnębiająca, jak i fantastyczna, i wzruszające było obserwowanie, jak ta niegdyś wojująca para łata swoje rany.

It Takes Two

Nie możemy nachwalić It Takes Two za nowatorskie i przyjazne dla konsumenta podejście do gry. Jeśli chcesz grać online ze znajomym, twój towarzysz może pobrać bezpłatną przepustkę dla znajomych i nie musi samodzielnie kupować kopii. Przepustkę dla kumpla można łatwo znaleźć w witrynie sklepowej platformy, a jedyne, czego potrzebuje gracz, to zaproszenie do przyłączenia się do zabawy. Takie posunięcie jest obecnie rzadkością, ponieważ branża najwyraźniej ma obsesję na punkcie nakłaniania graczy do kupowania mikrotransakcji i dodatków.

To jest reklama:

Jeśli chodzi o rozgrywkę, od czasu do czasu natkniesz się na wyboje na drodze, które wymagają od ciebie i twojego partnera oderwania się i wspólnej pracy. Akcja tutaj jest wyświetlana w całości na podzielonym ekranie, dzięki czemu zawsze masz podgląd tego, co robi twój partner i możesz wykrzykiwać wskazówki. Tym, co podnosi It Takes Two ponad inne gry kooperacyjne, jest to, że ścieżka dla obu graczy jest wyjątkowa. Na przykład podczas jednej z wcześniejszych sekwencji May otrzymuje pistolet do wbijania gwoździ i musi strzelać gwoździami w ścianę, aby Cody mógł się po nich przeskoczyć, używając główki młotka.

HQ

Tutejsze bitwy z bossami są prawdziwym widowiskiem wizualnym i zapewniają bardziej skoncentrowany na walce kontrast ze zwykłą rozgrywką platformową. Są też z natury podobne do puzzli, ponieważ musisz wymyślić właściwy sposób ich usunięcia; nie ma ataków spamujących, dopóki nie uderzą w ziemię. W pierwszym i jednym z najbardziej pamiętnych spotkań z bossem bierzesz na siebie czujący odkurzacz. Tutaj jeden gracz musi wyssać kanistry z materiałami wybuchowymi, jadąc na szczycie próżni, a drugi ma za zadanie wystrzelić je w bossa.

Biorąc pod uwagę jakość It Takes Two, nie jest zaskoczeniem, dlaczego reżyser Joseph Fares był tak pewny swojego zakładu o tysiąc dolarów na początku tego roku. Ta kontynuacja A Way Out z 2018 r. reprezentuje nowy złoty standard dla kooperacji i poważnie miałbyś problem ze znalezieniem lepszej alternatywy dla gry z rodziną i przyjaciółmi w tym roku. Wiemy, że następna wycieczka Hazelight będzie skupiać się wyłącznie na współpracy, ale miejmy nadzieję, że będzie porównywalna pod względem jakości.

To jest reklama:
It Takes Two

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości