Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Iron Harvest

Iron Harvest - zapowiedź

RTS studia King Art osadzony w dieselpunkowym uniwersum Jakuba Różalskiego wygląda tak zjawiskowo, jak można się było spodziewać.

HQ
Iron Harvest

Iron Harvest to nadchodząca strategia czasu rzeczywistego oparta na dieselpunkowym uniwersum 1920+ stworzonym przez polskiego artystę Jakuba Różalskiego. Niedawno mieliśmy okazję odwiedzić studio niemieckiego dewelopera King Art, by na własne oczy zobaczyć jego wizję.

Do dyspozycji otrzymaliśmy pierwsze pięć misji w kampanii Polania, co stanowi sporą część gry, biorąc pod uwagę, że ta oferuje w sumie dwadzieścia jeden scenariuszy fabularnych. Zaczęliśmy od samouczka, w którym wcieliliśmy się w młodą dziewczynę imieniem Anna Kos. Towarzyszyliśmy rudowłosej bohaterce podczas jej pierwszego polowania i zobaczyliśmy, jak staje w szranki z niedźwiedziem, podczas gdy jej brat Janek wyruszył na wojnę. Wtedy akcja przeskoczyła o kilka lat do przodu, a my musieliśmy bronić naszej wioski i ojczyzny przed nacierającymi siłami rosyjskimi. Wkrótce stało się jasne, że scenariusz przedstawia coś znacznie więcej niż tylko opowieść o patriotyzmie w dieselpunkowym świecie.

Iron Harvest
To jest reklama:

Pola bitew w Iron Harvest przysłaniają imponujące roboty, które z czasem będziemy mogli kontrolować. Mechy zapierają dech w piersiach nie tylko ze względu na swój rozmiar, ale też pieczołowitość, z jaką je wykonano. Gdy przybliżyliśmy kamerę, przyjrzeliśmy się poszczególnym animacjom jednostek bojowych i zapewniamy, że było na co patrzeć. Każdy z gigantów cechuje się innymi zdolnościami, przykładowo, szybki sprinter z wyposażonym działem zadaje ogromne obrażenia z dystansu. Jego klasa może łatwo zdjąć wroga bez konieczności zbliżenia się do niego, co jest istotne, ponieważ sami żołnierze muszą ostrożnie poruszać się po planszy.

Rozgrywka w Iron Harvest przypomina tę z Company of Heroes, dając dostęp do kilku jednostek, które stają się silniejsze w miarę postępów. Wraz ze wzrostem doświadczenia bojowego nowi rekruci stają się zahartowanymi w boju maszynami do zabijania. Powiedzmy, że zespół strzelców składa się z pięciu żołnierzy; dopóki jeden z nich przeżyje, zgromadzone doświadczenie można przekazać nowym posiłkom, a nowi rekruci nie wpływają w żaden sposób na skuteczność jednostki. Ponieważ jednak regeneracja jednostek jest możliwa tylko w bazie lub poprzez znalezienie zapasów na polu bitwy, należy zachować szczególną ostrożność, aby nie stracić swojej wiedzy bojowej.

Iron Harvest

Dlatego tak ważne jest, aby nasi żołnierze szukali schronienia, gdy tylko jest to możliwe. Ufortyfikowane schronienia lub opuszczone domy są fantastycznymi kryjówkami, ale niestety podatnymi na uszkodzenia przez wrogie mechy (które, jeśli osiągną pewien rozmiar, mogą po prostu burzyć całe ściany...). W większości przypadków wystarczy stos worków z piaskiem lub nawet pnie drzew. Jednostki powinny korzystać z ochrony automatycznie, chociaż ich sztuczna inteligencja musi rozpoznać te możliwości kontekstowo i nie zawsze podejmuje odpowiednie decyzje. Ponieważ nasi przeciwnicy często sami ustawiają się w pozycjach defensywnych, najlepiej ich flankować, dźgając ich w plecy, aby uzyskać przewagę podczas walki. Wykorzystywanie możliwości zasadzki na polu bitwy, by zaskoczyć jednostki wroga z ukrytych pozycji, jest tu szczególnie istotną i przydatną mechaniką.

To jest reklama:

Co cieszy, ekwipunek naszych żołnierzy można w pełni personalizować i dostosowywać. Jeśli znajdziemy jakąś broń (na przykład przeszukując zwłoki wrogów), trafi ona do dyspozycji naszego wojska. Zbierając porozrzucane po drodze granaty, możemy całkowicie zniszczyć obronę okopanych przeciwników. Sposób radzenia sobie z ich defensywą będzie odgrywał dużą rolę w późniejszych bitwach, gdy zderzymy się z większymi armiami z mechanicznym wsparciem i armatami.

Iron Harvest

W Iron Harvest będziemy również rozbudowywać własną bazę. Klasa inżynierów pomaga w naprawie robotów, a także odpowiada za budowanie systemów obronnych i urządzeń do produkcji jednostek. Nasi żołnierze zbierają niezbędne zasoby ze skrzynek z zapasami znalezionych w okolicy lub restaurując budynki nastawione na produkcję. Ponadto ważnych surowców możemy szukać w wypalonych mechach, co ma znaczenie szczególnie w trybie wieloosobowym. Rozbudowywanie bazy ma być dużą częścią doświadczenia, choć w naszych oczach element ten nie oferuje na razie zbyt wiele w porównaniu z pozostałymi mechanizmami rozgrywki.

Chociaż nasze ogólne wrażenia są jak najbardziej pozytywne, podczas zabawy natknęliśmy się na kilka poważnych problemów związanych z konfiguracją i rozwijaniem naszej bazy operacji. Przykładowo, obecnie trudno jest zbudować rząd worków z piaskiem na skraju zbocza, aby w pełni wykorzystać podniesioną pozycję. Co bardziej niepokojące, jednostki lubią same z siebie stawać prosto na linii ognia, zdarza się im nie zrozumieć, że mają w danym momencie skorzystać z osłony. Zauważyliśmy również, że poruszanie się po mapie wieloma jednostkami naraz jest dość uciążliwe. Oczywiście, takie błędy często zdarzają się na wczesnych etapach rozwoju gry, jednak deweloper King Art nie słynie z wyjątkowo doszlifowanych projektów.

Iron Harvest

Koniec końców, daje się jednak odnieść wrażenie, że studio wykorzystało potencjał marki najlepiej jak tylko potrafiło. W trakcie jednej z misji musieliśmy się bronić przed nadchodzącym wrogiem, który wysyłał na nas trzy fale atakujących jednostek. Walka nie była wyjątkowo wymagająca, ale za to oferowała ponadprzeciętnie filmowe sceny. Styl, w jakim ogromne roboty o różnorakich kształtach i rozmiarach miażdżą złote pola kukurydzy i łączą się ze swoimi sojusznikami, jest absolutnie fantastyczny, a dieselpunkowa atmosfera doskonale pasuje do tego rodzaju gry.

Jeśli są wśród was fani Scythe lub dzieł Jakuba Różalskiego, na pewno powinni wyczekiwać Iron Harvest. To solidna gra strategiczna, która prezentuje się wprost przepięknie, jak można by oczekiwać po jej materiale źródłowym. Jeżeli deweloperom uda się dopracować mechaniki i pozbyć się irytujących błędów, to miłośnicy RTS-ów naprawdę mają na co czekać.

Powiązane teksty

0
Iron HarvestScore

Iron Harvest

RECENZJA. Przez Kim Olsen

Klasyczna strategia czasu rzeczywistego - ale z mechami.



Wczytywanie następnej zawartości