Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Persona 5 Strikers

Persona 5 Strikers - zapowiedź

Widmowi Złodzieje Serc powrócą w przyszłym roku, a my mieliśmy już okazję towarzyszyć im w początku nowej przygody.

HQ
HQ

Persona 5 Strikers ukaże się 21 lutego 2021 roku na PC, PS4 i Nintendo Switch, jak ostatecznie poinformował nas Atlu początkiem ubiegłego tygodnia. Najnowszy spin-off Persony 5 w końcu doczeka się angielskiego wydania, choć gracze do wyboru otrzymają także oryginalną, japońską ścieżkę dźwiękową. Właściciele edycji deluxe z kolei będą mogli zacząć grę cztery dni przed jej oficjalną premierą.

Zdaniem reżysera Daisuke Kanedy Persona 5 Strikers to produkcja, w którą może zagrać każdy. Do zrozumienia fabuły nie jest wymagana znajomość reedycji Royal ani mangowej adaptacji. Celem twórców Persony 5 Scramble: The Phantom Strikers (tak brzmiał jej oryginalny tytuł) było przyciągnięcie jak największej liczby graczy bez wyjątków. Niemniej jednak jasne wydaje się, że gra zainteresuje przede wszystkim fanów Widmowych Złodziei Serc.

Persona 5 Strikers jest kontynuacją podstawowej Persony 5 i nie bierze pod uwagę Persony 5 Royal. W grze towarzyszymy grupie Phantom Thieves podczas letniej wycieczki po sześciu głównych japońskich miastach, zaledwie kilka miesięcy po oryginalnym zakończeniu. Nasi Złodzieje nie będą mieć jednak czasu na relaks, bo na swojej drodze prędko spotkają tzw Monarchów, którzy polują na ludzkie pragnienia niczym dementorzy.

To jest reklama:
Persona 5 Strikers
Persona 5 StrikersPersona 5 StrikersPersona 5 Strikers

Jako że Phantom Thieves nie są prawdziwymi wojownikami, Persona 5 Strikers również nie jest prawdziwą grą Musou. Walczymy jednocześnie z kilkudziesięcioma przeciwnikami, ale nie z setkami. Grupa nie staje też w bezpośredniej konfrontacji z cieniami, a raczej eksploruje okolicę, atakuje napastników od tyłu lub całkowicie unika walk. Jeśli Złodzieje nie zachowają środków ostrożności, mogą sami wpaść w zasadzkę, co podniesie poziom zagrożenia w lochu. Gdy ten osiągnie swój limit, będą zmuszeni się wycofać.

Rozgrywka znacząco odbiega od tego, co znamy z innych tytułów pokroju Dynasty Warriors, co bardzo wyraźnie widać w projekcie poziomów. W transmisji na żywo, w której braliśmy udział, twórcy pokazali nam jeden z pierwszych dungeonów w dzielnicy Shibuya. Akcja rozgrywała się w wąskich uliczkach, więc nie walczyliśmy z cieniami na otwartej przestrzeni. Miejski, trójwymiarowy świat podzielono na kilka tras, które do pewnego momentu można dowolnie eksplorować. Punkty kontrolne pozwalają podróżować tam i z powrotem między różnymi obszarami i łączą nas ze światem zewnętrznym.

To jest reklama:

Mechanika zasadzek z Persony 5 została świetnie odwzorowana w Strikers, co jest kolejnym aspektem wyróżniającym grę na tle innych produkcji studia Omega Force. W Metawersum spotkamy przeróżnych strażników, których możemy „zdemaskować" atakiem z ukrycia lub zdjąć czołowo. Gdy tylko rozpocznie się walka, cień rozpadnie się na kilka części. Jeśli nasza zasadzka się powiedzie, przeciwnicy będą ogłuszeni, co da nam czas na kilka dodatkowych trafień lub wyprowadzenie ciężkich ataków specjalnych (zadających obrażenia obszarowe).

Persona 5 Strikers
Persona 5 StrikersPersona 5 StrikersPersona 5 Strikers

Podczas walki mamy dostęp do zwykłych kombosów, ale Persona 5 Strikers nie polega zbytnio na mashowaniu przycisków i szybkim refleksie. Zamiast tego wykorzystuje głębokie systemy RPG z Shin Megami Tensei, dlatego podczas używania umiejętności musimy pamiętać o elementarnych słabościach i odpornościach różnych Person. W grze istnieją również mechanizmy follow-upów, takie jak Showtime, ataki All-Out, Batton Pass czy łańcuchy 1-More, zwiększające zadawane obrażenia. Z niektórymi obiektami na polu bitwy można wchodzić w interakcje, by wyzwalać jeszcze więcej ataków obszarowych.

Wszystkie te techniki składają się na zaskakująco złożone doświadczenie bojowe, które będzie regularnie wystawiane na próbę podczas starć z wymagającymi oponentami. Potężni wrogowie i mini-bossowie mają duże pule zdrowia, a dzięki naładowanym atakom zadają równie duże obrażenia. Zwykła broń biała czy palna nawet ich nie draśnie, więc jeszcze ważniejsze jest opanowanie wszystkich mechanik gry i jednoczesne unikanie niebezpiecznych ataków.

W dowolnym momencie możemy przełączać się między czterema aktywnymi użytkownikami Persony, a nawet wymieniać członków aktywnej drużyny między walkami. Pokaz dla prasy skupił się przede wszystkim na przywódcy Widmowych Złodziei, Jokerze, który korzysta z szybkich ataków wręcz. Dzięki Arsene może uzyskać dostęp do elementu Klątwy, a także przejąć Personę wroga, by dostosować się do różnych strategii. Protagonistę wspiera siedmiu głównych członków Phantom Thieves, a tym razem Futaba jest grywalną postacią. Poza tym Strikers wprowadza do obsady dwa nowe charaktery, z których jednym jest sztuczna inteligencja imieniem Sophia.

Persona 5 Strikers
Persona 5 StrikersPersona 5 StrikersPersona 5 Strikers

Kiedy nie walczymy, wędrujemy po prawdziwym świecie, który oferuje wiele zarówno znanych, jak i nowych miejscówek. Obszary w Shibuyi wyglądają dokładnie tak, jak w Personie 5, więc fani pierwowzoru poczują się tu jak w domu. Niestety, gra jest już reliktem ubiegłej generacji konsol, co objawia się m.in. częstymi i długimi ekranami ładowania. Większość lokacji nie jest specjalnie dużych, a mimo to są zdecydowanie zbyt często doczytywane. Również animacje wydają się być bardzo drewniane, ale na szczęście tuszuje to olśniewający styl artystyczny Persony. Jeśli jednak zwrócimy na to uwagę, dostrzeżemy, że gra ma już parę lat na karku.

Persona 5 Strikers zapowiada się na pełną akcji zmianę formuły. Jeśli turowe bitwy w oryginale były dla was zbyt powolne, być może będziecie czerpać więcej przyjemności z walki w czasie rzeczywistym. Należy jednak pamiętać, że Widmowi Złodzieje wciąż dużo ze sobą rozmiawiają, dlatego balans między cutscenkami a rzeczywistym gameplayem bywa niezrównoważony. Jak bardzo poza tym Persona 5 Strikers odzwierciedli silne aspekty towarzyskie serii? Tego jeszcze nie jesteśmy pewni, ale ponieważ gra zadebiutuje za około trzy miesiące, nie będziemy długo czekać na odpowiedź.

HQ

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości