Polski
Gamereactor
recenzje
Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

Wycieczka do zręcznościowej przeszłości pełna charyzmy, której brakuje pewnych innowacji w porównaniu do poprzednich tytułów.

HQ
HQ

Czas dowiedzieć się, czy Żółwie Ninja z przeszłości również pasują do 21 wieku, czy raczej czy jesteśmy "skazani" na posiadanie tylko ich zmodernizowanych wersji (zawsze były "nowoczesne", nie chodzi o to, aby je krytykować). Nickelodeon dał moc zarówno Tribute Games, jak i Gotemu, aby przywrócić klasyczną grę tam, gdzie była w najlepszym wydaniu, a mianowicie czwartą część na zręcznościówkę i na konsolach 16-bitowych. To przebudzenie jako takie zakończyło się sukcesem i to może być jego największa słabość.

Ani sequel, ani reboot, Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder to zupełnie nowa gra, która po prostu opiera się na tym historycznym momencie. Wynika to z klasycznie wyglądającej grafiki, która po raz kolejny znacznie się poprawia dzięki większej ilości szczegółów, które można nadać postaciom w różnych animacjach lub treściach. Konkuruje jednak z innymi grami, które w tamtym czasie również były bardzo bogate w tej materii, więc w tym kontekście wygląda zbyt podobnie do nich. Niewątpliwie teraz wszystko wygląda lepiej, ale być może moglibyśmy oczekiwać więcej od teraźniejszości, takich jak interakcje z otoczeniem lub między postaciami.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's RevengeTeenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
To jest reklama:

Projektanci usilnie starali się stworzyć coś podobnego do klasycznych Żółwi Ninja, które utrzymywały te same wąskie poziomy wypełnione podobną ilością wrogów w tym samym czasie. To był (i nadal jest) sposób na utrzymanie szybkiego tempa gry i zawsze toczącą się walkę, ale stracili szansę na pokazanie się bardziej pod względem ustawień i prezentacji. Nie możemy oczekiwać niczego więcej niż liniowego postępu z lekkim wzrostem i spadkiem oraz małym skokiem od czasu do czasu, ponieważ nie ma w tym nic więcej. Nowy podwójny skok jest całkowicie zmarnowany. Nie ma teraz surfowania w kanałach, ale jest kilka misji latających na łyżwach, w których reakcje są ważniejsze niż rzeczywista walka.

Naśladowanie (lub powtarzanie) 30-letniego stylu ekranu to dopiero początek tego, co ta gra odziedziczyła po poprzednich tytułach. Jest to najsilniejsza krytyka, jaką można zrobić, biorąc pod uwagę, że wpływa na każdy pojedynczy element: Shredder's Revenge jest zbyt podobny do Turtles in Time i innych poprzednich tytułów. Obecna ścieżka dźwiękowa jest jedyną rzeczą, która sprawia, że przeskakuje w czasie i wow, nie jest to wielki skok.

Nie tylko jest pełen skinień głowy, takich jak cały bałagan zaczynający się od nowa przez telewizor, ale przywieźli prawie wszystko. Skopiowali ekrany wprowadzające do fazy, z anonimowym głównym wrogiem wyciętym na czarnym tle i zdaniem, aby zlokalizować gracza na mapie Nowego Jorku. Podobnie jak niemal wszyscy wrogowie: kolorowi ninja, niektórzy z nich nawet z takim samym zachowaniem czy bronią jak w czwartej części, roboty, oraz zdecydowana większość bossów. To samo dotyczy obiektów na scenie, takich jak stożki, hydranty i pułapki, takie jak kanały.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's RevengeTeenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge
To jest reklama:

Być może najbardziej rozczarowujące jest to, że zbyt wielu głównych wrogów nie tylko się powtarza, ale także zachowuje się dokładnie tak samo, jak Baxter. Dzięki ulepszonemu systemowi walki i wszystkim możliwościom, jakie mamy w dzisiejszych czasach, była to doskonała okazja do stworzenia czegoś bardziej rozbudowanego, nawet bez zwiększania poziomu trudności gry, aby nie wykluczać żadnego gracza.

Trudność to zmienna, którą zawsze miałem na myśli podczas gry i którą uważam za bardzo satysfakcjonującą. Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge jest znośny, ale nie nudny; aktywny, ale nie przytłaczający; wyszukane, ale nie skomplikowane. Dzięki trzem początkowym poziomom trudności otwiera szeroką gamę dla osób o różnych poziomach umiejętności, a sposób, w jaki udało im się umieścić "mikstury" pizzy wokół sceny, aby trafili w samą porę, jest niesamowicie dobrze zrobiony. Dzięki temu układowi jest to beat'em up, który jest bardzo przystępny zarówno dla młodzieży, jak i dorosłych.

Jak wspomniałem wcześniej, ruch podwójnego skoku nie jest dodatkiem, chociaż zadaje więcej obrażeń w połączeniu z atakiem skokowym. Pozostałe ruchy pozostają takie same, ze szczególnym uwzględnieniem rzucania, w którym nie ma żadnych innowacji. Tylko specjalny pasek mocy, który jest ładowany przez kombinacje lub medytację, daje bardziej "ułatwiający" dotyk i zastępuje stare czerwone pizze, które były wszędzie w poprzednich tytułach.

Jeśli była jedna rzecz, której byliśmy pewni w zapowiedzi, to to, że różnica w umiejętnościach między postaciami jest bardzo ograniczona. Trzy główne statystyki (zasięg, siła i szybkość) pomagają nam w wyborze między jednym a drugim, a skuteczność ich podwójnego skoku z atakiem i kilkoma innymi ruchami specjalnymi również się zmienia, ale to wszystko. Jedną z nowości jest prosty system odblokowywania dodatków na podstawie zdobytych punktów, ale ani nie komplikuje, ani nie zniekształca rozgrywki. To, co naprawdę robi, to to, że zaprasza do szukania przedmiotów kolekcjonerskich, więc jest dość dobrze zintegrowany.

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's RevengeTeenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

Tryb wieloosobowy zawsze był najlepszą cechą tej zręcznościówki i tym razem nie tylko jest ona uwzględniona, ale na ekranie może być do sześciu postaci jednocześnie. Nie mogłem zebrać tak wielu osób w moim domu, a tryb online nie był dostępny, aby wypróbować go podczas recenzji, ale powiem, że im więcej osób, tym więcej wrogów będzie do zrekompensowania. I tak, o wiele więcej zabawy z kimś obok ciebie jest dzielenie się stresującymi chwilami i dlatego, że próba ożywienia partnera lub dzielenia się życiem jest dość interesująca.

Na zakończenie chciałbym wspomnieć o części narracji, choć jest ona mniej ważna niż przy poprzednich okazjach. Musimy ścigać części robotów Kranga, a to prowadzi nas przez kilka miejsc w Nowym Jorku i kilka innych miejsc, których nie ujawnię. Najlepszą rzeczą w tym jest mapa gry Super Mario Bros 3, na której się poruszasz, co jest naprawdę fajne i chciałbym mieć to jako plakat do mojej sypialni, gdyby to był 1991 rok.

Ze wszystkim na twarzy i spektakularną zdolnością do zakochania się w nim od pierwszego wejrzenia, w miarę jak przechodzisz przez Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder, mieszane uczucia między tym, jak kocham sposób, w jaki ożywili ten klasyk, a tym, jak bardzo go nie lubię, stają się niesamowicie silne. To niepełne zwycięstwo.

07 Gamereactor Polska
7 / 10
+
Very well executed and finished soundtrack, pace and calibrated difficulty.
-
Too much cut and paste of previous titles. No variety between characters. Uninspired levels.
overall score
to ocena naszych redaktorów. Jaka jest Twoja? Wynik ogólny jest średnią wyników redakcji każdego kraju

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości