Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Sifu

Sifu - pierwsze wrażenia

Gra akcji od Sloclap zapowiada się jak najlepszy film o sztukach walki.

HQ

Na początku tego roku podczas PlayStation State of Play twórca Absolvera, Sloclap, zaprezentował kolejny projekt, nad którym pracuje. Znana jako Sifu przygoda dla jednego gracza obraca się wokół szerokiego systemu walki wręcz, która zadebiutuje w lutym 2022 roku. Niedawno miałem okazję przyjrzeć się grze nieco głębiej w ramach prezentacji, na której deweloperzy pokazali mi trochę rozgrywki i jak dotąd wygląda to na całkiem imponujące doświadczenie akcji.

HQ

Ale zanim zagłębimy się w rozgrywkę i głębię systemu walki, porozmawiajmy o fabule. Sifu stawia nas w sytuacji młodego ucznia kung-fu, który jest na ścieżce zemsty, szukając tych, którzy zamordowali jego rodzinę. W samotnej przygodzie, wbrew niezrozumiałym przeciwnościom, będziemy polować na tych bossów, którzy czają się w swoich silnie chronionych kryjówkach, szukając zemsty za ich czyny.

Choć u podstaw leży typowa historia zemsty, Sifu ma nieco większą głębię, ponieważ protagonista nosi mistyczny wisiorek, specjalny element wyposażenia, który nagradza porażkę. Za każdym razem, gdy umierasz, starzejesz się, zyskując mądrość i siłę kosztem odporności. Wpisuje się w fantazję starego mistrza, gdzie wiek nie jest z natury ciężarem i pomimo tego, co może sugerować twój wygląd, czas cię nie osłabił. A ten projekt idzie o krok dalej, ponieważ możesz użyć tego magicznego sprzętu, aby cofnąć się w czasie, wykorzystując swoje doświadczenie i wiedzę zdobytą podczas poprzednich prób na swoją korzyść w przyszłości.

To jest reklama:

To nie do końca Deathloop, który polega na powtarzaniu dnia, aby dowiedzieć się więcej o fabule, ale znając trasę mniej usianą wrogami, a także wykorzystując nieudane doświadczenia do poprawy umiejętności w walce możemy po prostu ułatwić sobie życie.

SifuSifu

W każdym razie danie główne: walka. Podczas gdy Sifu ma narrację w swoim rdzeniu, większość jego rozgrywki kręci się wokół systemu walki wręcz, który z tego, co widziałem, wygląda naprawdę bosko. Możesz wykonywać typowe walki w zwarciu, takie jak uderzanie, kopanie, unikanie i blokowanie, z których wszystkie wymagają własnych danych wejściowych, a ponadto istnieją kombinacje, których możesz się nauczyć i wykorzystać na swoją korzyść. Nie wydają się one być na poziomie tradycyjnej gry walki, takiej jak Mortal Kombat, proszącej o zapamiętanie piętnastu kodów wejściowych, aby wykonać ruch, ale poproszą o wprowadzenie serii poleceń, np. X, X,X,B.

Prawdopodobnie myślisz, że to wszystko jest całkiem zwyczajne i masz rację, tak jest. Ale to sposób, w jaki Sifu łączy ze sobą systemy walki i ruchu, sprawia, że ​​gra wygląda fascynująco. Każda akcja wydaje się być zaprojektowana tak, aby można ją było wykonywać zaraz po sobie. Pomyśl o Jackie Chanie lub Donnie Yenie, których choreografia akcji jest tak wysokiej jakości i dobrze przećwiczona, że wygląda jak brutalny taniec. To właśnie Sloclap robi z Sifu.

To jest reklama:

To prawda, że ​​sam jeszcze w nią nie grałem, co oznacza, że ​​nie mogę mówić o tym, czy gra jest równie dobra do grania, jak do oglądania. Ale biorąc pod uwagę, że możesz nawet wchodzić w interakcje z otoczeniem na wiele sposobów, w tym kopać krzesłami we wrogów, rzucać wrogów w ściany, aby ich ogłuszyć, zbierać gruzy jako broń i wykorzystać je na swoją korzyść, wydaje się, że jest na co czekać.

SifuSifu

Mając system, który pozwoli ci odtwarzać grę, dopóki nie zdobędziesz mechanicznego talentu i wiedzy, aby pokonać brutalne wyzwanie na swój sposób, prawdopodobnie pomyślałbyś, że nie ma tak dużej progresji. Ale jest. Możesz odblokować nowe umiejętności i zdolności, ulepszyć swoją odporność i zadawane obrażenia, a wszystko to po to, aby jeszcze bardziej opanować zrozumienie kung-fu, co oznacza, że ​​chociaż będziesz zaczynać każdą sesję od zera, rozwój umiejętności jako gracza będzie tylko rósł.

Kontynuując porównania do kultowych filmów o sztukach walki, Sifu używa stylu animacji, a nawet manipuluje kamerą, aby akcja wyglądała bardziej imponująco. W rozgrywce, którą widziałem, była sekcja, która odwróciła kamerę na bok i oddała hołd tej scenie z Oldboya. Potem była też scena walki w klatce, głęboka sekwencja walki w nocnym klubie, a nawet moja ulubiona walka w muzeum w pokoju z gigantycznym wiszącym, kołyszącym się kunai ociekającym atramentem, który zostawiał ślady, gdy był przewracany. Chodzi o to, że walka wydaje się być siłą napędową Sifu, ale otoczenie i oprawa wizualna będą równie oszałamiające.

Sloclap dał nam wiele do zobaczenia z Sifu, ale podkreślił też, że wiele może ulec zmianie przed premierą 22 lutego 2022 roku. Jak na razie jestem bardzo podekscytowany tą grą, ale muszę też trochę ostudzić oczekiwania, dopóki nie będzie szansy na przetestowanie systemu, zobaczenie, jak się w to właściwie gra. Jestem jednak dobrej myśli i sądzę, że czeka nas nie lada gratka, gdy Sifu pojawi się za około sześć miesięcy.

Sifu
SifuSifuSifu

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości