Polski
Gamereactor
zapowiedzi
Trek to Yomi

Trek to Yomi - pierwsze wrażenia

Rozegraliśmy pierwsze 45 minut niesamowitej przygody samurajów Flying Wild Hog.

HQ

Kiedy Flying Wild Hog po raz pierwszy pokazał uderzającą przygodę samurajów Trek to Yomi podczas chaosu na E3 w czerwcu 2021 roku, od razu byłem zaskoczony i zafascynowany. Gra wykorzystuje monochromatyczną, czarno-białą oprawę graficzną, nawiązującą do klasycznych filmów samurajskich rozsławionych przez słynnego reżysera Akirę Kurosawę i opowiada historię obarczonego tragedią młodego samuraja wojownika, który ma za zadanie chronić swoją wioskę i ludzi którzy zamieszkują ją z powodu przytłaczającego i śmiertelnego zagrożenia. Ponieważ premiera planowana jest na bliżej nieokreśloną datę wiosną 2022 roku, miałem okazję zagłębić się w otwierające dwa rozdziały Trek to Yomi, odkrywając pierwsze 45 minut rozgrywki i z tego, co widziałem do tej pory, to kształtuje być bardzo ekscytującą grą.

HQ

Jeśli widziałeś któryś z zwiastunów (najnowszy zwiastun znajduje się powyżej), możesz zobaczyć, jak Trek to Yomi gra prawie jak film. Kamera jest umieszczona w różnych miejscach w każdej sekcji poziomu, aby zapewnić kinowy i fascynujący kąt, z którego prowadzisz głównego bohatera, samuraja Hiroki przez świat. Pomimo tego, jak może się to wydawać, nie jest to gra 2D, ponieważ poziomy są 3D, to po prostu kąt kamery sprawia, że ​​wydaje się, że gra się na jednej płaszczyźnie, ale tak naprawdę nie jest. W rzeczywistości rozgrywka została zaprojektowana w taki sposób, aby zachęcała gracza do wędrowania po każdej sekcji poziomu, eksploracji każdego pokoju i poszukiwania smakołyków, przedmiotów kolekcjonerskich i ukrytych ścieżek, które mogą prowadzić do innych sekretów. Ponieważ kamera jest zamocowana i umieszczona w miejscach, które zapewniają najbardziej efektowne sceny, zdarzają się sytuacje, w których utrudnia to dostrzeganie sekretów lub płynne kontrolowanie Hiroki, ale z tego, co grałem do tej pory, nieco dziwaczne kąty kamery są godne poświęcenie dla naprawdę oszałamiających stałych fragmentów, które tworzą.

Jeśli chodzi o rzeczywistą historię, której zarys przedstawiłem wcześniej, Trek to Yomi wydaje się tutaj nawet filmem o samurajach. Narracja jest przekazywana za pomocą napisów (zakładając, że nie mówisz po japońsku, to znaczy, że dialogi będą służyły bardziej niż dobrze), z fabułą podkreśloną za pomocą scenografii oraz niesamowicie szczegółowego świata i postaci, które w nim mieszkają. To opowieść, która ma być emocjonalna i mocna, ale wzbogacona o wiele kluczowych i ekscytujących momentów akcji, które przypominają coś, co można znaleźć w hollywoodzkiej produkcji.

To jest reklama:

Dodajmy do tego, jak krótko zauważyłem, świat i postacie są naprawdę cudownie zrealizowane i animowane, a Trek to Yomi może pochwalić się jednymi z najbardziej olśniewających i imponujących efektów wizualnych, jakie widziałem w grze od jakiegoś czasu. W duchu przejrzystości pochodzi to od kogoś, kto uruchamia grę na potężnym komputerze, ale biorąc pod uwagę możliwości nowych konsol (serie PS5 i Xbox), wydaje się uczciwe, aby sugerować, że Trek to Yomi będzie dążyć do najwyższej jakości grafiki w w jakiś sposób na tych urządzeniach.

Trek to Yomi

Ale efekty wizualne i narracja to nie wszystko w grze, zwłaszcza o samurajach, i Trek to Yomi to rozumie. Flying Wild Hog stworzył system, który podczas walki przechodzi w samolot kontrolowany przez 2D. Mam na myśli to, że podczas walki możesz poruszać się tylko do przodu i do tyłu, a wrogowie ustawiają się w kolejce, aby cię zaatakować przed lub za tobą. Mając na uwadze ten projekt, walka Trek to Yomi ma podstawowy schemat sterowania, o którym za chwilę opowiem, ale jest zdefiniowany przez poruszanie się w lewo i w prawo po ekranie za pomocą klawiszy A i D, a także możliwość zmienić kierunek, w którym zwrócony jest Hiroki za pomocą klawisza R, a to jest szczególnie ważne, ponieważ nie możesz uderzać, blokować ani parować bez bezpośredniego zwrócenia się do przeciwnika.

Patrząc na wymianę ciosów kataną z wrogiem, walka, jak wspomniałem, skupia się na lekkich i ciężkich atakach (lewy i prawy przycisk myszy), blokach (przytrzymaj Shift), parowaniach (naciśnięcie Shift przed trafieniem przez wroga) oraz kilka innych mechanik i przedmiotów do rzucania (takich jak kunai). Ogólnie rzecz biorąc, walka jest niezwykle prosta, ale jest trudna do opanowania, ponieważ musisz być doskonały w swoim wyczuciu czasu, w przeciwnym razie przyjmiesz zbyt wiele ciosów i ostatecznie umrzesz i będziesz musiał odrodzić się w najbliższej świątyni (punkt kontrolny). To system, który nie musi być zbyt skomplikowany, ponieważ satysfakcjonujące jest wykonanie idealnej kombinacji parowania i kontrataku, aby zabić cios, zanim obróci się i będzie chciał zabić wroga, który ma zadać podstępny cios, gdy odwrócisz się plecami.

To jest reklama:

Chociaż nie doświadczyłem tego zbyt wiele, Trek to Yomi zawiera również walki z bossami i bardziej wymagające sceny walki. Z tego, co widziałem, są one przedstawione w bardziej filmowy sposób, a twój przeciwnik to nazwana osoba z osobowością i agendą, a nie tylko zapomniany „bandyta", który myśli, że jest kolejnym wielkim mistrzem miecza w tym ujęciu feudalnego Japonia. Bossowie mają paski zdrowia do osłabienia i często używają unikalnych broni z różnymi atakami, z którymi będziesz musiał sobie poradzić, ale tak jak w przypadku walki w Trek to Yomi w ogóle, nie będziesz zadawał dziesiątek ciosów powoli przeżuwaj życie bossa, zamiast tego potrzebujesz tylko kilku dobrych ciosów, aby je zmniejszyć.

Trek to Yomi

Ponieważ miałem do czynienia tylko z kilkoma rozdziałami, które nie trwały nawet godziny, nie mogę powiedzieć, jak ułoży się reszta historii i rozgrywki Trek to Yomi, ale z tego, czego doświadczyłem jak dotąd mogę powiedzieć, że Devolver Digital wydaje się mieć kolejną ponadczasową i naprawdę wyjątkową grę niezależną. Zapowiada się na naprawdę ekscytujący i imponujący tytuł, który wyróżnia się wciągającą rozgrywką, fascynującą historią oraz naprawdę uderzającymi i wspaniałymi grafikami i scenografią. Nie trzeba dodawać, że jestem bardzo podekscytowany, że będę mógł zdobyć pełną wersję Trek to Yomi, kiedy rozpocznie się w pewnym momencie tej wiosny.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości