Polski
Gamereactor
zapowiedzi
World of Warcraft: Shadowlands

World of Warcraft: Shadowlands - nowy początek

Nadchodzące rozszerzenie zmieni sposób doświadczania WoW-a i spodoba się szczególnie tym, którzy nigdy nie zagrali w MMORPG „Zamieci".

HQ
HQ

Epicka saga World of Warcraft zostanie kontynuowana wraz z pojawieniem się na rynku Shadowlands, nowego rozszerzenia, które przeniesie graczy do krainy umarłych po tym, jak Sylwana Bieżywiatr zniszczyła koronę obecnego Króla Lisza, Bolvara Fordragona. Czekają na nas nowe obszary, lochy, rajdy i wiele innych niespodzianek, ale to nie na tym skupimy się w poniższej zapowiedzi.

W pewnym momencie przyjrzymy się nowej zawartości, prawdopodobnie grając w wersję beta, ale na razie, mając do dyspozycji tylko alfę, postanowiliśmy skupić większą uwagę na innym aspekcie rozszerzenia. Chodzi o zupełnie nowy sposób na poznanie World of Warcraft, odpowiedni dla tych, którzy nigdy wcześniej nie zagrali w grę lub nie grają od dawna.

Jedną z największych zmian, jakie Shadowlands wprowadzi do World of Warcraft, będzie obniżenie maksymalnego poziomu postaci. Obecnie w Battle for Azeroth wynosi on sto dwadzieścia, ale wraz z premierą nowego rozszerzenia limit zostanie obniżony do sześćdziesięciu. W rzeczywistości Shadowlands będzie wskazane dla graczy pomiędzy pięćdziesiątym a sześćdziesiątym levelem.

To jest reklama:

To dramatyczne cięcie ma na celu rozwiązanie szeregu problemów doskwierających World of Warcraft, począwszy od tego, że sto dwadzieścia poziomów dla początkującego gracza brzmi strasznie zniechęcająco. Ponadto obecny format po prostu nie oferuje wystarczających umiejętności lub nagród na każdym poziomie, co sprawia, że zdobywanie doświadczenia jest mało ekscytujące. Dzięki nowemu systemowi gracz otrzyma coś za każdym razem, gdy awansuje, czy to nową zdolność, czy dostęp do wierzchowca wyższej klasy.

World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands

To zupełnie nowy WoW, który przedstawia się tak już po uruchomieniu gry, co zostaje odwzorowane również w odnowionym kreatorze postaci. Tę wersję cechuje bardziej minimalistyczny i przejrzysty interfejs, ale także szereg nowych opcji personalizacji. W fazie alfa wciąż brakuje niektórych ras, ale mimo to testowana przez nas wersja daje pewien obraz tego, jak to będzie wyglądać finalnie.

Po stworzeniu postaci nasza ścieżka zależeć będzie od tego, czy jesteśmy w tej grze nowi, czy też nie. Jeśli jesteś nowym graczem, możesz wybrać ścieżkę dla nowicjusza, która, według Blizzarda, jest najlepszym sposobem na doświadczenie gry. Jeżeli znasz WoW-a jak własną kieszeń, możesz wybrać nową, zoptymalizowaną ścieżkę, lub zdefiniować własną.

To jest reklama:

Jedną z nowych funkcji wprowadzonych przez Shadowlands (która będzie dostępna dla wszystkich graczy, nie tylko tych, którzy kupią rozszerzenie) będzie nowy obszar początkowy, Exile's Reach. To w zasadzie ogromny samouczek, w którym będziemy w stanie awansować o dziesięć poziomów, zanim wyruszymy w świat. Jeśli jesteś nowicjuszem, będziesz musiał zacząć zabawę od tej strefy, ale weterani staną przed możliwością wyboru i opcją pominięcia Exile's Reach na rzecz tradycyjnych obszarów startowych.

Po osiągnięciu dziesiątego poziomu początkujący gracz zostanie przetransportowany do Stormwind lub Ogrimmaru, w zależności od wybranej frakcji, i natychmiast rozpocznie scenariusz bieżącego dodatku, Battle for Azeroth. Innymi słowy, obecne wydarzenia zasadniczo obejmują Exile's Reach, Battle for Azeroth i Shadowlands właśnie, co oznacza bardziej spójną historię i wrażenia, a pozostawia za sobą nieco pomieszaną linię czasową WoW-a. Jeśli chodzi o wszystkich weteranów, ci będą mogli wybrać jedno ze starych rozszerzeń, aby awansować swoją postacią od 10 do 50 poziomu, zanim wyruszą na Shadowlands.

HQ

Dodatek wiąże się również ze zmianami w dwóch bardzo specyficznych klasach, mianowicie Rycerzu Śmierci i Łowcy Demonów, które opuszczą swoje początkowe obszary na poziomie dziesiątym. Death Knight otrzyma zupełnie nowy etap startowy, oparty na historii Lisza Bolvara, jako że Arthas jest martwy w tej linii czasowej. Ponadto kolejne rasy będą mogły zostać Rycerzami Śmierci, w tym Pandareni.

Jeśli chodzi o nowy obszar, Exile's Reach, jest to w zasadzie wyspa, którą odkrywamy po opuszczeniu pokładu statku Hordy lub Przymierza. Wyspa jest zamknięta dla wszystkich innych graczy, co oznacza, że od pierwszego do dziesiątego poziomu będziemy nań całkiem sami. Zarówno scenariusz jak i misje zostały zaprojektowane tak, aby nauczyć odbiorcę specyfiki interfejsu, mechanik gry i funkcjonowania jego klasy. Przykładowo, grając Paladynem musimy użyć Boskiej Tarczy, aby zebrać przedmiot umieszczony w płomieniach, które zranią naszą postać, jeśli nie wykorzystamy tej umiejętności.

Strefa nie jest jeszcze dokończona i w tym momencie umożliwia wyłącznie granie Przymierzem, ale już teraz wygląda na to, że będzie to zdecydowanie najbardziej efektywny samouczek w historii World of Warcraft. Co więcej, cała nowa struktura i system zdobywania poziomów wydają się nam doskonałym rozwiązaniem, zarówno dla początkujących, jak i tych, którzy chcą doświadczyć WoW-a na nowo. Zobaczymy, jak wszystko będzie się prezentować w finalnej wersji, ale nasze pierwsze wrażenie mówi nam, że nie ma lepszego momentu na rozpoczęcie lub powrót do gry w World of Warcraft niż właśnie premiera Shadowlands.

HQ
World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands
World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands
World of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: ShadowlandsWorld of Warcraft: Shadowlands

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości