Polski
Gamereactor
artykuły
Zack Snyder's Justice League

Zack Snyder's Justice League: Wywiad z Zackiem i Deborah Snyder

Rozmawiamy z reżyserem stojącym za czterogodzinnym filmem DC.

Miliony zagorzałych fanów DC i Snydera zebrały się w zeszłym roku, aby zmusić Warner Bros. do wydania oryginalnej wizji reżysera, którą Justice League mogła, a może nawet powinna być od samego początku. Czterogodzinny epos nadchodzi wielkimi krokami, a Petter Hegevall z Gamereactora miał okazję spędzić wieczór nie tylko z filmem, ale również Zackiem i Deborah Snyder, aby porozmawiać o procesie tworzenia filmu i jego przyszłości.

Gamereactor: Co masz do powiedzenia na temat roli fanów w Snyder Cut i jakie to uczucie, móc doprowadzić ten projekt do skutku wbrew wszelkim przeciwnościom?

Zack: Absolutnie fantastyczne. Film - jak wiesz - nie miał prawa zaistnieć, a jednak to się stało. Nie powstałby bez wsparcia fanów. Nie sądzę, bym potrafił wyrazić słowami, jak bardzo jestem im wdzięczny. Deborah i ja dziękujemy oczywiście również za pomoc w uświadamianiu na temat chorób psychicznych i zapobiegania samobójstwom dzięki The Snyder Cut.

HQ

Gamereactor: Biorąc pod uwagę zakończenie filmu, czy są plany na kontynuację, czy to już koniec Snyderverse?

To jest reklama:

Zack: Jeśli chodzi o historię, myślę, że wszyscy wiedzą, że planowaliśmy ją pociągnąć dalej. Nie da się tego ukryć. Końcówka filmu nie pozostawia wątpliwości. Z drugiej strony Warner Brothers nie wyraził żadnego zainteresowania dalszą współpracą, a Walter Hamada kilkakrotnie dawał do zrozumienia, że wersja Justice League z 2017 roku jest oficjalnym „kanonem", podczas gdy moja stanowi tylko małe urozmaicenie. Cóż, jeśli oglądałeś film, to wiesz, że nie takie małe, ale mimo to chcą iść do przodu, cokolwiek to znaczy.

Deborah: To była długa podróż. Po tylu latach chcemy też po prostu się zatrzymać, złapać oddech i poczuć satysfakcję i radość z tego, co osiągnęliśmy dzięki temu filmowi.

Gamereactor: Gdybyś mógł nakręcić film na podstawie gry lub serii gier, którą byś wybrał?

Zack: Myślę, że Halo. To niezwykle udana i rozbudowana seria, której nie udało się jeszcze zadaptować w odpowiednim filmie. Tkwi w niej duży potencjał, głównie za sprawą szczegółowej mitologii świata. Sądzę, że skrywa wiele historii, które nadałyby się na naprawdę dobre filmy. Na drugim miejscu postawiłbym Gears of War.

To jest reklama:
Zack Snyder's Justice LeagueZack Snyder's Justice League

Gamereactor: Nawet jeśli nie nakręcisz kontynuacji, jak sądzisz, czym może stać się kinowe uniwersum DC w przyszłości? Myślałeś nad stworzeniem własnego komiksu? Fani daliby się pokroić za sequel w takiej formie.

Zack: Rozmawiałem o tym z Jimem Lee. O całej serii komiksów na bazie mojego scenariusza. Miałem też plany na komiks Joker vs Robin. Obaj byliśmy podekscytowani, ale DC zrezygnowało z projektu z przyczyn budżetowych, jak sądzę.

Gamereactor: W takim razie czy możesz sobie wyobrazić przejście do innego obozu i nakręcenie filmu dla Marvela, Dark Horse lub Top Cow?

Zack: Szczerze, nie mam pojęcia. Obecnie pracuję nad całym stosem projektów, mam pomysł na własne uniwersum, zupełnie nową markę, która nie będzie uzależniona od komitetów i dużych studiów. Jak wiesz, uwielbiam pracować z komiksami. Czternaście lat temu nakręciłem 300, a potem Watchmen, więc jestem tego pewien.

Deborah: Również teraz, kiedy wróciliśmy do gatunku zombie, świetnie się bawiliśmy. Właśnie kończymy Army of the Dead dla Netflixa i uważamy, że wyszedł z tego naprawdę fajny projekt.

Gamereactor: Film, który właśnie trafia na ekrany, obrazuje dokładnie to, o czym myśleliście od początku, czy może parę pomysłów zrealizowaliście inaczej?

Zack: Nie, to jest dokładnie ta sama wersja, którą na szybko skręciłem w styczniu 2017 roku, tylko bez efektów specjalnych i odpowiedniej muzyki. Dopiero nieco ponad cztery lata temu zacząłem pracę nad skróceniem mojego początkowego pomysłu, kiedy zdecydowaliśmy się odejść z projektu. Mimo to zapisałem wszystko w domu i kontynuowałem udoskonalanie scenariusza, ponieważ wiedziałem, że mogę się czegoś z tego procesu nauczyć. Przez cały ten czas zdecydowanie najbardziej podobała mi się czterogodzinna wersja i szybko stało się jasne, że znacznie trudniej będzie skrócić Justice League do takiej długości, jakiej chciał Warner, niż początkowo sądziłem. Myślę, że ta długa wersja, moja oryginalna wizja, działa tak dobrze, ponieważ złożyliśmy ją razem bez uwag, wymagań i reguł studia. Po prostu połączyliśmy wszystkie nakręcone przez nas kawałki, nadając im konkretnego kształtu.

Zack Snyder's Justice League
Zack Snyder's Justice LeagueZack Snyder's Justice LeagueZack Snyder's Justice League

Dziękujemy Zackowi i Deborah za rozmowę. Więcej o Zack Snyder's Justice League dowiecie się z naszej recenzji.

Powiązane teksty



Wczytywanie następnej zawartości